Urząd Miasta Jelenia Góra


Pl. Ratuszowy 58
58-500 Jelenia Góra


tel. +48 75 754 61 01,
      +48 75 754 62 10
fax +4875 754 61 59


Adres skrytki ePUAP:               
/UMJG/SkrytkaESP


NIP 611-238-50-43
REGON 000579431


www.jeleniagora.pl

Informacje podstawowe

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

OPŁATA SKARBOWA

Wydział/Jednostka prowadząca
Departament Finansów, Referat Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych (email: podatki@jeleniagora.pl)

Miejsce złożenia dokumentów
- Departament Finansów, Referat Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych, Jelenia Góra, ul. Sudecka 29, pok.32,
- punkty rejestracji Urzędu Miasta, lub
- drogą pocztową/elektroniczną-poprzez ePUAP.

Informacja telefoniczna:
Departament Finansów, Referat Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych 
- pok. nr 32 tel. 75 75 46 218

Termin i sposób załatwienia
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra:  

URZĄD MIASTA JELENIA GÓRA
BANK MILLENIUM S.A. O/JELENIA GÓRA
NR  98 1160 2202 0000 0000 6011 5566

dla przelewów zagranicznych:
BIC/S.W.I.F.T: BIGBPLPWXXX
IBAN:PL 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566

Opłatę skarbową można zapłacić:

- u Inkasenta opłaty skarbowej wyznaczonego Uchwałą Rady Miejskiej Jeleniej Góry Nr 355.XLV.2017 z dnia 28 listopada 2017r. w sprawie inkasa opłaty skarbowej. Inkasentem jest Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe, z siedzibą w Jeleniej Górze przy ulicy Kochanowskiego 10.
 
- w punktach kasowych Urzędu Miasta - ul.Sudecka 29 i Plac Ratuszowy 58, czynnych w godzinach:
      od 7.40 do 14.30 (poniedziałek, wtorek, środa)
      od 7.40 do 15.30 (czwartek)
      od 7.40 do 13.30 (piątek)
      
Od 1 stycznia 2009 r. zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się w formie gotówkowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy organu podatkowego.

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty, nie dokonano czynności urzędowej, nie wydano zaświadczenia, zezwolenia (pozwolenia, koncesji).

W przypadku nadpłacenia lub dokonania nienależnej zapłaty opłaty skarbowej można ubiegać się o stwierdzenie jej nadpłaty.
Wnioski o zwrot/stwierdzenie nadpłaty z tytułu  opłaty skarbowej należy składać:
- Departament Finansów, Referat Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych, 
  Jelenia Góra, ul. Sudecka 29, pok.32, lub
- w punktach rejestracji Urzędu Miasta, lub
- drogą pocztową/elektroniczną-poprzez ePuap.

Podstawa prawna

Inne informacje
Opłacie skarbowej podlega:
1. w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej:
    ◦ dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek,
    ◦ wydanie zaświadczenia na wniosek,
    ◦ wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji);
2.złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym.

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
  • od dokonania czynności urzędowej - z chwilą dokonania lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej,
  • od wydania zaświadczenia - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • od wydania zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji),
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wypisu lub kopii - z chwilą złożenia dokumentu w organie administracji publicznej, sądzie lub podmiocie, o którym mowa w art. 1 ust. 2 ustawy o opłacie skarbowej,
  • od przedmiotu opłaty określonego w art. 2 ust. 2 ww.ustawy - z chwilą użycia zaświadczenia w sprawie innej niż wymieniona w art. 2 ust. 1.
Zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zapłaty opłaty skarbowej "składający wniosek lub pełnomocnictwo albo dokonujący zgłoszenia zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (...) nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (...). Dowód zapłaty (...) pozostawia się w aktach sprawy, z zastrzeżeniem ust. 3", tj." na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji określającej datę dokonania zgłoszenia albo złożenia wniosku lub pełnomocnictwa, potwierdzonej podpisem osoby zamieszczającej adnotację, z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego. Adnotacja powinna być zamieszczona także na wniosku, zgłoszeniu lub pełnomocnictwie, z zastrzeżeniem, że zamiast daty dokonania zgłoszenia albo złożenia wniosku lub pełnomocnictwa należy określić kwotę uiszczonej opłaty datę wpłaty i numer pokwitowania lub numer rachunku bankowego, na który dokonano wpłaty. Adnotacji nie zamieszcza się na wniosku, zgłoszeniu lub pełnomocnictwie, jeżeli w aktach sprawy pozostaje uwierzytelniona kopia albo kopia dowodu zapłaty."

Zwolnienia z opłaty skarbowej reguluje art. 7 ww. ustawy, natomiast art. 2 oraz 3 określają, co nie podlega opłacie.

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij