W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Jelenia Góra

 

Pl. Ratuszowy 58; 58-500 Jelenia Góra

tel. +48 75 754 61 01, lub +48 75 754 62 10
fax +4875 754 62 90

 

 

Adres skrytki ePUAP: /UMJG/SkrytkaESP

NIP 611-238-50-43; REGON 000579431

www.jeleniagora.pl

Podatki i opłaty lokalne

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

W celu zapoznania się z opublikowanymi informacjami w zakresie podatków i opłat lokalnych proszę wybrać odpowiedni dział w kolumnie MENU PRZEDMIOTOWE

-------------------------------------------------------------
TERMINY PŁATNOŚCI PODATKÓW:

Podatek od nieruchomości - osoby prawne

- do 31 stycznia - I rata,

- do dnia 15 każdego miesiąca - następne raty.

 

Podatek od nieruchomości - osoby fizyczne

- 15 marca,

- 15 maja,

- 15 września,

- 15 listopada roku podatkowego.

Jeżeli decyzja nie została doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty podatku określonym w decyzji, to termin jej płatności wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Podatek od środków transportowych - osoby fizyczne i prawne

- do dnia 15 lutego – I rata,

- do dnia 15 września – II rata.

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 lutego a przed 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie:

- w ciągu 14 dni od powstania obowiązku podatkowego – I rata,
- do dnia 15 września danego roku – II rata.

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał od dnia 1 września danego roku, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.

 

Podatek rolny - osoby fizyczne i prawne

- 15 marca,

- 15 maja,

- 15 września,

- 15 listopada roku podatkowego

Jeżeli decyzja dla osób fizycznych, nie została doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty podatku określonym w decyzji, to termin jej płatności wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Podatek leśny - osoby fizyczne

- 15 marca,

- 15 maja,

- 15 września,

- 15 listopada roku podatkowego.

Jeżeli decyzja nie została doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty podatku określonym w decyzji, to termin jej płatności wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Podatek leśny - osoby prawne

- do dnia 15 każdego miesiąca.


Brak wpłaty w ustawowym terminie może skutkować naliczeniem dodatkowych kosztów tj. kosztów upomnienia w kwocie 16,00 zł oraz naliczeniem odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych.

W przypadku niewpłacenia podatku w wyznaczonym terminie zostają naliczone odsetki za zwłokę oraz po 7 dniach licząc od dnia doręczenia upomnienia zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia należności w trybie egzekucji administracyjnej.

Dziękujemy za terminowe regulowanie należności podatkowych


INFORMACJE W ZAKRESIE ZOBOWIĄZAŃ (wpłat, zaległości):

dot. PODATKÓW, uzyskać można pod numerem:
  * osoby fizyczne - tel. 75 75 46 236 oraz bezpośrednio w urzędzie - pokój nr 37 (Referat Księgowości Podatkowej).
  * osoby prawne - tel. 75 75 49 006 oraz bezpośrednio w urzędzie - pokój nr 37 (Referat Księgowości Podatkowej).


Powiadom znajomego