Informacje podstawowe
ZAŚWIADCZENIA
Wydział/Jednostka prowadząca/Miejsce złożenia dokumentów
Wydział/Jednostka prowadząca/Miejsce złożenia dokumentów
Departament Finansów, Wydział Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych, ul. Sudecka 29, punkty kancelaryjne Urzędu Miasta, drogą pocztową lub drogą elektroniczną poprzez ePUAP:/UMJG/SkrytkaESP
Informacja telefoniczna:
Wymagane dokumenty w zakresie zaświadczenia w podatkach i opłatach lokalnych:
Informacja telefoniczna:
- tel. 75 75 46 238 lub 75 75 46 221 (pok. 29) dot. zaświadczeń wynikających z ewidencji podatkowej;
- tel. 75 75 46 218 (pok. 32) dot. zaświadczeń de minimis;
- tel. 75 75 46 334 (pok. 39) dot. zaświadczeń wynikających z ewidencji księgowej.
Wymagane dokumenty w zakresie zaświadczenia w podatkach i opłatach lokalnych:
- wniosek o wydanie zaświadczenia (formularz dostępny w Załączniku)
- dowód zapłaty opłaty skarbowej
Opłaty
za wydanie zaświadczenia płatna z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, w wysokości:
1. o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
2. o wysokości zobowiązań spadkodawcy opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
3. o wysokości zaległości podatkowych zbywającego opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
4. o wysokości zapłaconej należności zabezpieczonej hipoteką lub zastawem skarbowym opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
5. wielkości gospodarstwa rolnego wolne od opłaty skarbowej
6. dochodowości z gospodarstwa rolnego opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
7. opłacaniu składek FUSR opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
8. wykreśleniu ciężaru realnego z księgi wieczystej opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
9. innej żądanej treści opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
1. o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
2. o wysokości zobowiązań spadkodawcy opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
3. o wysokości zaległości podatkowych zbywającego opłata skarbowa w kwocie 21,00 zł
4. o wysokości zapłaconej należności zabezpieczonej hipoteką lub zastawem skarbowym opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
5. wielkości gospodarstwa rolnego wolne od opłaty skarbowej
6. dochodowości z gospodarstwa rolnego opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
7. opłacaniu składek FUSR opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
8. wykreśleniu ciężaru realnego z księgi wieczystej opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
9. innej żądanej treści opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra:
dla przelewów zagranicznych:
BIC/S.W.I.F.T: BIGBPLPWXXX
IBAN:PL 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566
BIC/S.W.I.F.T: BIGBPLPWXXX
IBAN:PL 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566
Opłatę skarbową można zapłacić:
1. (bez prowizji):
- w oddziale Banku Millennium S.A. przy Placu Wyszyńskiego 52
- w placówkach pocztowych
- w oddziale Banku Millennium S.A. przy Placu Wyszyńskiego 52
- w placówkach pocztowych
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie jest wydawane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Informacje dodatkowe:
Zaświadczenie de minimis dotyczy:
- osób prowadzących działalność gospodarczą, którym Prezydent Miasta Jelenia Góra na indywidualny wniosek udzielił ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych;
- podmiotów prowadzących zakład pracy chronionej, którym przysługuje zwolnienie z podatku od nieruchomości na mocy ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Zaświadczenie de minimis dotyczy:
- osób prowadzących działalność gospodarczą, którym Prezydent Miasta Jelenia Góra na indywidualny wniosek udzielił ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych;
- podmiotów prowadzących zakład pracy chronionej, którym przysługuje zwolnienie z podatku od nieruchomości na mocy ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Podstawa prawna