Sprawy podatku leśnego załatwia:
Wydział Finansowy Referat Podatków i Opłat Lokalnych ul.Sudecka 29 pokój 29 tel. 0 75 75 46 238
email: podatki_um@jeleniagora.pl       

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (jednolity tekst: Dz.U. z 2017r. poz.1821)


Wpłat podatku leśnego należy dokonywać na indywidualne numery rachunku bankowego, które otrzymali podatnicy podatku leśnego (zarówno osoby fizyczne jak i osoby prawne). Zawiadomienia o indywidualnym rachunku bankowym zostały przesłane drogą pocztową.

Nadto wpłat podatku leśnego można dokonywać w kasach Urzędu Miasta znajdujących się przy ulicy Sudeckiej 29 i Plac Ratuszowy 58, czynnych w godzinach:

  • od 740  do 1430 (poniedziałek,wtorek,środa)
  • od 740 do 1530 (czwartek)
  • od 740 do 1330 (piątek)

W przypadku braku indywidualnego rachunku bankowego wpłat podatku leśnego można dokonywać na rachunek bankowy: Urząd Miasta Plac Ratuszowy 58 58-500  Jelenia Góra

 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566

Kod SWIFT (dla przelewów zagranicznych) BIGBPLPW

Średnia cena sprzedaży drewna przyjęta dla roku 2019 wynosi 191,98 zł.

W roku 2019 podatek leśny wynosi 42,24 zł od 1 ha

Dla lasów ochronnych oraz lasów wchodzących w skład rezerwatów przyrody parków narodowych stawka podatku leśnego ulega obniżeniu o 50% i w roku 2019 wynosi – 21,12 zł

Wzory formularzy dostępne są w formie załączników.

W przypadku, gdy nowe wzory formularzy zostaną określone w drodze
rozporządzenia, co wynika z ustawy z dnia z dnia 9 listopada 2018r.
o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla
przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym,  odpowiednia
informacja zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej.



Załączniki:

Informacja o lasach dla osób fizycznych
Informacja o lasach dla osób fizycznych (wersja aktywna)
Deklaracja na podatek leśny
Deklaracja na podatek leśny (wersja aktywna)