ZAŚWIADCZENIA

Wydział/Jednostka prowadząca
Departament Finansów, Wydział Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych, (email: podatki@jeleniagora.pl),

Miejsce złożenia dokumentów
- Departament Finansów, Wydział Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych,
  Jelenia Góra, ul. Sudecka 29,
pok. 29, 32 i 37
- punkty rejestracji Urzędu Miasta, lub
- drogą pocztową/elektroniczną-poprzez ePUAP: /UMJG/SkrytkaESP

Informacja telefoniczna:
Departament Finansów, Wydział Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych:
- pok. nr 29 tel. 75 75 46 238/221 (dot. zaświadczeń wynikających z ewidencji
  podatkowej)
- pok. nr 32 tel. 75 75 46 218 (dot. zaświadczeń de minimis)
- pok. nr 37 tel. 75 75 49 006 (dot. zaświadczeń wynikających z ewidencji 
  księgowej)

Wymagane dokumenty w zakresie zaświadczenia w podatkach i opłatach lokalnych:
- wniosek o wydanie zaświadczenia (formularz w załącznikach)
- dowód zapłaty opłaty skarbowej

Wymagane dokumenty w zakresie zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis:
1) wniosek o wydanie zaświadczenia (tylko w przypadku podmiotów prowadzących zakłady pracy chronionej).
2) pozostałe dokumenty:
  - wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym zwrócono się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o  wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
  - formularz informacji przedstawianych  przy ubieganiu się o pomoc de minimis - wg wzoru określonego przez Radę Ministrów (formularz)
 
Opłaty

W zakresie zaświadczenia de minimis - podania, załączniki do podań oraz podejmowane na ich podstawie czynności urzędowe - nie podlegają opłacie skarbowej.

W zakresie zaświadczenia w podatkach i opłatach lokalnych, wydawanego na wniosek
należy do wniosku przedłożyć opłatę skarbowowa w należnej wysokości.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra:

URZĄD MIASTA JELENIA GÓRA
BANK MILLENNIUM S.A. O/JELENIA GÓRA
NR  98 1160 2202 0000 0000 6011 5566

dla przelewów zagranicznych:
BIC/S.W.I.F.T: BIGBPLPWXXX
IBAN:PL 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566

Opłatę skarbową można zapłacić w 
punkcie kasowym CONNECT w budynku Urzędu Miasta przy ul. Ptasiej 2-3, czynnym w godzinach:

      od 8.00 do 15.30 (poniedziałek, wtorek, środa)
      od 8.00 do 16.30 (czwartek)
      od 8.00 do 14.30 (piątek)

- w punkcie kasowym CONNECT przy Placu Piastowskim 15a
- w Banku Millennium S.A. przy Placu Wyszyńskiego 52
- w Banku Millennium S.A. przy ul.1-go Maja 10


Termin i sposób załatwienia

W zakresie zaświadczenia de minimis:
Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2018 r., poz. 350) - zaświadczenie o pomocy de minimis wydaje się z urzędu w dniu udzielenia pomocy publicznej będącej pomocą de minimis albo pomocą de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, a w przypadku pomocy:
- udzielanej na podstawie decyzji - wraz z tą decyzją w dniu jej wydania;
- w formie ulgi podatkowej udzielanej na podstawie aktu normatywnego bez wymogu wydania decyzji - w terminie 2 miesięcy od dnia udzielenia pomocy publicznej.

Natomiast zgodnie z ust. 2 powyższego paragrafu - Beneficjent pomocy może wystąpić o wydanie zaświadczenia o pomocy de minimis albo zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

W zakresie zaświadczenia w podatkach i opłatach lokalnych, wydawanego na wniosek - zaświadczenie jest wydawane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (link do pobrania).
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (link do pobrania).
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (link do pobrania).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (link do pobrania).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (link do pobrania)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (link do pobrania).

Tryb odwoławczy
W przypadku wydania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia Stronie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jeleniej Góry, w terminie 7 dni od daty doręczenia.

Inne informacje
Zaświadczenie de minimis dotyczy:
- osób prowadzących działalność gospodarczą, którym Prezydent Miasta Jelenia Góra na indywidualny wniosek udzielił ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych /należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym na zasadach pomocy de minimis (w tym w formie: umorzenia, rat, odroczenia)
- podmiotów prowadzących zakład pracy chronionej, którym przysługuje zwolnienie z podatku od nieruchomości z mocy ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.


Załączniki:

Wniosek o wydanie zaświadczenia