ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO

Wydział/Jednostka prowadząca/ Miejsce złożenia dokumentów
Departament Finansów, Wydział Wymiaru Podatków i Dochodów Podatkowych, 58-500 Jelenia Góra, ul. Sudecka 29, (e-mail: podatki@jeleniagora.pl):
- pok.29 (tel. 75 75 46 221/238)
- punkty rejestracji Urzędu Miasta, lub
- drogą elektroniczną poprzez ePUAP: /UMJG/SkrytkaESP

Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego wraz z aktualnymi wnioskami o zwrot podatku akcyzowego

Faktury VAT stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie 6 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku,

Oświadczenie w sprawie przedłożonych faktur (formularz do pobrania),
Formularz informacji wymaganych przy ubieganiu się o udzielenie pomocy publicznej w rolnictwie (formularz do pobrania),


Oświadczenie w zakresie RODO (formularz do pobrania).


Opłaty
Złożenie wniosku  - bez opłat
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii, podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł, od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (link do pobrania)

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (link do pobrania)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (link do pobrania).

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jeleniej Góry.