KOMUNIKAT

 

Urząd Miasta Jelenia Góra Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska informuje, że w związku z wejściem w życie znowelizowanej ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r. poz. 1651, z późn. zm.) od 1 stycznia 2016 r. czynności, o których mowa w art. 83-89 w tym wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością Gminy Jelenia Góra (również pozostających w dzierżawie lub trwałym zarządzie) - wykonuje Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Zgodnie z art. 90 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody „czynności, o których mowa w art. 83-89, w zakresie, w jakim są one wykonywane przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta, w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy – z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu - wykonuje starosta. Jeżeli prezydent miasta na prawach powiatu sprawuje funkcję starosty, czynności, o których mowa w ust. 1, wykonuje marszałek województwa”.

W związku z powyższym wnioski w sprawie uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością Gminy Jelenia Góra, które pozostają w dzierżawie lub trwałym zarządzie należy kierować na adres:

 

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Departament Obszarów Wiejskich i Zasobów Naturalnych

Wydział Środowiska

Dział Ochrony Przyrody i Polityki Ekologicznej

ul. Walońska 3-5

50-413 Wrocław

 

wniosek do pobrania ze strony: http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,33002,idmp,546,r,r