Terminy naborów wniosków:


  •     I nabór – do dnia 30 września roku poprzedzającego rok przyznania dotacji,
  •     II nabór – do dnia 31 marca roku, w którym dotacja ma być udzielona.

Po wyczerpaniu środków finansowych przewidzianych w budżecie na finansowanie ochrony zabytków po zakończeniu I naboru, Prezydent Miasta Jeleniej Góry może odwołać II nabór wniosków.
W wyjątkowych sytuacjach, gdy stan zachowania zabytku uległ nieprzewidzianemu pogorszeniu wskutek działań atmosferycznych lub innych zdarzeń losowych i wymaga niezwłocznego podjęcia prac interwencyjnych, powyższe terminy nie mają zastosowania (wnioski można składać w dowolnym terminie).

UPRAWNIENI WNIOSKODAWCY
Wniosek może złożyć podmiot, który posiada tytuł prawny do obiektu wpisanego do rejestru zabytków wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego. Dotacje mogą być udzielane na prace, które zostaną przeprowadzone w roku udzielenia dotacji.

WYSOKOŚĆ DOTACJI

Dotacja może być udzielona w wysokości do 50 % nakładów koniecznych na wykonanie prac lub robót przy zabytku. W wyjątkowych sytuacjach, gdy stan zachowania zabytku uległ nieprzewidzianemu pogorszeniu wskutek działań atmosferycznych lub innych zdarzeń losowych i wymaga niezwłocznego podjęcia prac interwencyjnych, dotacja może być udzielona do wysokości 100 % nakładów koniecznych na wykonanie tych prac lub robót.

WARUNKI ZAWARCIA UMOWY DOTACYJNEJ
Po otrzymaniu informacji o przyznanym dofinansowaniu, warunkiem przystąpienia do podpisania umowy dotacyjnej z Miastem Jelenia Góra jest przedstawienie przez Dotowanego skorygowanego harmonogramu i kosztorysu realizacji zadania, dostosowanych do przyznanej kwoty dotacji.

OBOWIĄZKI DOTOWANEGO
W trakcie realizacji zadania oraz w okresie 3 lat od momentu podpisania umowy Dotowany zobowiązuje się do:
  • umieszczania w miejscu realizacji zadania metalowej tablicy w formacie 1 A 4 informującej o dofinansowaniu przez Miasto Jelenia Góra. Koszty wykonania i zamieszczenia tablicy Dotowany pokryje z własnych środków,
  • umieszczania informacji o dofinansowaniu we wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób  zapewniający jej dobrą widoczność.

Wzór informacji o dofinansowaniu stanowi załącznik do umowy.
Pozostałe obowiązki Dotowanego określa Umowa.

Aktualizacja 10 maja 2021 r.


Załączniki:

Zał. 1 Wzór wniosku.pdf
Zał. 2 Wzór sprawozdania.pdf
Zał. 3 Uchwała Nr 32.VII.2011.pdf
Zał. 4 Uchwała nr 171.XX.2011 z dn. 6 grudnia 2011 r..pdf
Zał. 5 Wykaz prac objętych dofinansowaniem z budżetu Miasta.pdf
Zał. 6 Obowiązkowe załączniki.pdf
Zał. 7 Oświadczenie o pomocy de minimis.pdf
Zał. 7a_Formularz.pdf
Zał. 7b_Instrukcja_do_formularza.pdf
Zał. 8 Skorygowany harmonogram i kosztorys.pdf
Karta informacyjna